Tuesday, August 10, 2010

:8:Ogos yang istimewa:8:

Selasa
10 OGOS 2010 29 SYAABAN 1431 H

Kalau esok adalah 1 Ramadhan, maka malam ini semua kaum muslim di seluruh dunia (khusus bagi pengikut mazhab syafie) akan berlari berkejaran ke surau atau masjid-masjid berdekatan untuk menunaikan solat sunat tarawih. Bagi yang mengikut mazhab Hanafi, mungkin mula berpuasa satu hari lebih lewat.. Contoh negara yang praktikkan mazhab ini adalah negara kedua di hatiku,, INDIA!!Solat sunat tarawih, yang hadirnya hanya sekali dalam tahun hijrah selama sebulan.. rugilah kalau tak kejar.. sebab dalam setahun hanya sekaliiii je ia datang... Bulan special kot,, pahala yang Allah kasi pon special gak.. melimpah-ruah beb!!

Jadi sudah ditakdirkan, pada tahun 2010, Ramadhan jatuh pada awal bulan Ogos.. tetap dalam bulan Ogos.. Hurm,, sememangnya banyak perkara yang special berlaku pada bulan Ogos ni.. Bagi yang sambut birthday bulan ni,, sasal la menanti2 bulan Ogos. Sejak kalendar 2010 mula mengorak langkah, 8 bulan dia tunggu hari istimewa kelahirannya yang ke-.....ehem3 well,, post ini dan tajuk post ini khas aku buat untuk kamu? siapa??haaa..kamu la..hee kalau kamu ada ciri-ciri ini, maka kamulah orangnya. Ciri-ciri KAMU adalah seperti berikut:

1) Semestinya KAMU lahir bulan Ogos
2) AKU lagi besar daripada KAMU dan KAMU lagi kecik daripada AKU
3) AKU lagi tua daripada KAMU dan KAMU lagi muda daripada AKU (beberapa bulan je kot..huh)
4) KAMU adalah LIONESS di hatiku..muahaha
5) Tadi AKU baru bercakap-cakap dengan KAMU dan KAMU pun bercakap-cakap ngan AKU.. Tapi suara KAMU macam orang sakit gastrik dan migrin, yang pasti bukan parkinson!hee
6) AKU suka lembu biru.. harap-harap KAMU suka angpow raya berkulit samsung.. wrapper yang canggih tuu.. edisi terhad keluaran syarikat AKU
7) Paling ketara, AKU pernah kasi KAMU kata-kata ini :

When you're down and troubled
And you need a helping hand
And nothing, oh nothing is going right.
Close your eyes and think of me
And soon I will be there
To brighten up even your darkest nights.

You just call out my name,
And you know wherever I am
I'll come running,
To see you again.
Winter, spring, summer, or fall,
All you gotta do is call
And I
You've got a
friend.

If the sky above you
Should turn dark and full of clouds
And that old north wind should begin to blow
Keep your head together and call my name out loud,
And soon I will be knocking upon your door.

Maka jelaslah KAMU adalah KAMU... sudah pasti diri KAMU adalah KAMU?? Bagos2.. teruskan membaca,, jangan menguap..

Aku bukan ahli nujum, aku tak tahu apa yang berlaku pada kamu sekarang..
Aku juga bukan ahli silap mata, pandai buat magis, buat orang gembira dan kagum dengan kebolehan magisnya..
Jauh sekali kalau aku ini seorang badut, pandai buat orang ketawa.. sebab hidung aku tak merah.. hidungku hanya mancung, bak seludang..ngah3
Aku ini hanya seorang manusia biasa.. sama seperti kamu.. ada hati dan perasaan.. Bila aku sedih, aku murung,, bila aku gembira, aku ketawa.. kadang-kadang tawa aku tak ingat dunia.. mak selalu marah ketawa kuat-kuat.. mak kata,,

"Amboi,, galaknya tawa,, dah yakin masuk syurga ke??"

Dush..dush..dush..tiga kali kena tumbuk..aku pun berhentilah ketawa..
Baru 3hari lepas aku nampak kamu ketawa,, aku pon ketawa.. aku tahu kamu gembira,, aku pun gembira.. Tapi tadi aku tak sangka kamu sedang berduka.. Tahap kedukaan kamu aku tidak tahu.. Sebabnya kamu berduka pun aku tidak tahu.. Aku harap kamu akan ceritakan pada aku bila kamu sudah stabil,, bila kamu sudah OK.. Aku anggap ini janji kamu pada aku..

Mungkin kamu ketawa membaca post ini.. mungkin kerana kamu tidak berduka mana,, tapi reaksi aku macam kamu berduka atas sesuatu yang sangat-sangat-sangat-sangat berat.. Sampai sekarang aku masih bingung dengan status kamu.. Ya, mungkin post ini tidak perlu pada kamu, kerana kamu tidak memerlukan apa-apa sekarang ini,, "Biar masa yang menentukan..aku terima.."

Adakah pasal study? Pasal keluarga? Pasal kesihatan? Pasal...ntah... pasal apa-apa pun boleh.. Aku harap reaksi aku tidak lah terlalu hiperbola..huhu
Aku memang begini.. aku kan berjiwa sensitif..wuwu Aku pun tak tahu apa motif post ini,, hanya sekadar luahan perasaan dan kerisauan seorang teman..

(setelah dibaca sekali lagi,, tidak percaya aku yang tulis..wuawuawua..)
Nota kaki : Intro da islamic,, isi kandungan..adeiyh.. penutup pulak??hurm..
Moral : Inilah jadinya bila terlalu banyak benda yang nak ditulis.. bercampur-aduk..
Jadi,, hidup ni perlu ada motif,, agar tak sesat daripada landasan sebenar..


3 comments:

  1. adeiyh,,7 ciri utama aku kasi,,x kan x dapat kot..ko kan pakar trace2 org ni.sure tau punye..heh satu agi klu mega aku kasi,, KAMU adalah kmbian..hurm...

    ReplyDelete